در حالی که سایر تیم‌ها از تعطیلات فیفادی نهایت استفاده را می‌برند و در حال آماده‌سازی خود هستند، اما حواشی در باشگاه استقلال هر لحظه بیشتر می‌شود تا هواداران باشگاه پیش از جدال با الغرافه کماکان در شوک به‌سربرند.

آتش اختلافات نکونام با مدیران هلدینگ شعله‌ور شد/ ساعات پرالتهاب در باشگاه استقلال

به گزارش قدس آنلاین،پس از اینکه «سرویس ورزش» روزنامه قدس دیروز در مطلبی با تیتر«حکم اخراج نکونام امضا شده است» خبر از تصمیم جدی مدیران باشگاه استقلال برای تغییر در کادرفنی این تیم داد، جواد نکونام هم در مصاحبه‌ای جنجالی پرده از اختلافات بزرگ با مدیران هلدینگ خلیج فارس برداشت تا مشخص شود اتفاقات جدی و مهمی در یکی دو روز آینده برای آبی‌پوشان استقلال در حال رقم خوردن است.

*«آلمدین زیلیکیچ» عامل مهم اختلاف

شاید به جرئت بتوان گفت هافبک بوسنیایی یکی از عامل مهم اختلاف جواد نکونام با مدیران استقلال است. در شرایطی که استقلال با مشکل سقف قرارداد مواجه است و در چند روز گذشته مجبور شده است مهرداد محمدی را از لیست خود خارج کند، اما حمایت مدیران هلدینگ خلیج فارس از خریدی که با نظر نکونام انجام نشده بود، سبب شد سرمربی استقلال حکم به اخراج این بازیکن بدهد. اختلاف نکونام با مدیران باشگاه وقتی در این مورد کاملاً نمایان می‌شود که نکونام در مصاحبه خود با ورزش سه می‌گوید: لطفا با حروف درشت این جمله مرا بنویسید که از فوتبال برای همیشه می‌روم اما اجازه نمی‌دهم زیلیکیچ با این کیفیت به استقلال برگردد. آقایان نمی‌دانند حفظ بازیکن بی‌کیفیت خارجی که بازی هم نمی‌کند، یک سهمیه استقلال در سال آینده را خواهد سوزاند و من هیچ‌وقت به استقلال خیانت نمی‌کنم. حتی اگر مرا برکنار هم کنند بازیکن بی‌کیفیت و بسیار ضعیف را نه می‌خواهم و نه بازی می‌دهم. وی همچنین ادامه داد: امروز مهرداد محمدی به من زنگ زده بود و بسیار غمگین و ناراحت بود که چرا باید اسم من از لیست کنار گذاشته شود اما برای یک بازیکن بی‌کیفیت کارت بازی هم صادر شود؟

سرمربی آبی‌پوشان حتی در بخشی از مصاحبش از مدیران هلدینگ درباره مذاکره با مربی خارجی انتقاد می‌کند و می‌گوید: می‌دانم یکی از همین آقایان از اول هم دنبال مربی خارجی بوده و قبل از آنکه مشکلات برای ادامه همکاری من با استقلال مرتفع شود، با مربی خارجی توافق هم کرده بودند. همچنین با سرمربیان خارجی مختلفی در همین چند روز گذشته مذاکره کرده‌اند که یکی از آن‌ها اتفاقا با من در ارتباط است! ایرادی ندارد، باشگاه می‌تواند با هرمربی دوست دارد مذاکره کند ولی چرا یک هفته، تیم را به حال خود رها کرده‌اید تا شایعات مختلف ذهن بازیکنان و تیم من را خراب کند.

این حواشی در حالی در همین ابتدای فصل برای استقلال در حال رقم خوردن است که بسیاری از هواداران استقلال گمان می‌کردند با توجه به خریدهای مشهوری که استقلال انجام داده، فصل خوب و به دور از حواشی در انتظار تیم محبوبشان خواهد بود.

*«نه» هواداران به گزینه بلغاری!

در حالی دیروز اخبار حکایت از آن داشت که نکونام در آستانه برکناری قرار گرفته و مربی سابق تیم ملی‌ بلغارستان به نام ایوایو پتف گزینه اصلی مالکان استقلال برای نیمکت این تیم است، که هواداران استقلال با تجمع در جلو باشگاه مخالفت خود را با این موضوع اعلام کردند. این در حالی است که باشگاه استقلال رسماً در این خصوص نظری نداد و حتی در حالی که گفته می‌شد این مربی بلغاری برای مذاکره با استقلال راهی ایران شده است، اما هرگز این اتفاق نیفتاد تا این خبر فقط در حد شایعه باقی بماند.

جالب اینکه دیروز و پس از نشر این خبر، شاهد کامنت‌های منفی هواداران استقلال  زیر پست‌های اینستاگرامی صفحات ایوایلو پتف که به نظر می‌رسد هیچ‌کدام صفحه رسمی او نباشد بودیم که همه یکصدا از مربی بلغاری خواسته بودند به استقلال نیاید.

*عزم هلدینگ برای برکناری نکونام!

با این حال و باوجود همه اخبار و حواشی دو،سه روز گذشته که حول باشگاه استقلال می‌چرخد، اما آنچه مشخص است مدیران هلدینگ عزمشان را برای برکناری نکونام جزم کرده‌اند. شنیده‌ها حاکی است باشگاه استقلال به دنبال چند گزینه پرتغالی و ایتالیایی‌ است و حتی اخباری مبنی بر مذاکره مسئولان استقلال با ساپینتو و استراماچونی نیز درون باشگاه به بیرون درز کرده است که به احتمال زیاد طی 48 ساعت آینده همه چیز مشخص خواهد شد.

در نهایت آنچه باید توجه داشت اینکه آبی‌ها بلافاصله پس از پایان فیفادی پیش رو چهار بازی حساس و بسیار دشوار مقابل الغرافه، نساجی، پرسپولیس و السد قطر در 14 روز دارند که باید با تمام توان برای حضور در این مسابقات آماده شوند.

مسابقاتی که عدم موفقیت در آن‌ها هم عنوان قهرمانی و هم موفقیت در لیگ نخبگان آسیا را کاملا از بین خواهد بُرد و بنابراین، هر تصمیم مدیریت استقلال در شرایط فعلی تأثیر بسیار مهمی روی آینده باشگاه خواهد گذاشت. اگرچه همین حالا هم فعل و انفعالات یک هفته اخیر، نشر شایعات و عدم تصمیم‌گیری قاطع درمورد کادر فنی، ضربه خود را به نتایج تیم فوتبال استقلال خواهد زد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.